28. 5. 2018
NICHE WEEK: 1907 "Beneath the Surface" Collection
Pod povrch toho, ako vznikala nová parfémová kolekcia „Pod povrchom“.
Začiatky sú zaujímavá vec. Hovorí sa, že sú ťažké. Myslím, že častokrát aj vzrušujúce. Málo informácií, chýbajúca skúsenosť, predstava ako by to mohlo vyzerať, more entuziazmu a vášne. Aj takto často vyzerajú začiatky. Koľko ľudí by to zabalilo, keby už na začiatku vedeli, čo všetko ich na ceste ešte čaká? Nevedomosť je v tomto prípade akási ochranná sila, ktorá nedovolí aby vám zobrali sen.​​..
26. 9. 2017
REFLEX TV Markíza 27.9.2017
Evke učaroval svet vôní. Dostala sa medzi 200 najlepších parfumérov v Európe.
Ako jedinej Stredoeurópanke sa Eve Škovranovej podaril husársky kúsok. Prepracovala sa do parfumérskeho sveta parížskej elegancie, kde patrí iba približne 200 majstrov. Jej príbeh sa pritom začal úplne inde, než pri voňavých vodičkách. Ako sa tam Evke tam podarilo dostať a čo pre ňu pre ňu svet vôní znamená? V reportáži to porozprávala magazínu Reflex. ​
​​
​​
16. 4. 2017
RÁDIO Slovensko
Voňavá cesta Evy Škovranovej
Eva Škovranová tvorí umelecké niche vône. Ku každej jednej okrem pútavej arómy ponúka aj pútavý príbeh – a vy ich zrazu nielen cítite, ale aj vidíte. Dáši Omastovej na úvod porozprávala aj o tom, že nie je voňavkár, ako voňavkár.​
16. 10. 2015
Do roka a do dňa:
Rozhovor s Evou Škovranovou, majiteľkou značky 1907
Symbol kráľovskej ľalie „Fleur de lis“ podpísaný číslom 1907 sa rozsvietil v ďalšom slovenskom meste. Majiteľka značky 1907 Evka Škovranová slávnostne otvárala 3. septembra 2015 svoju už druhú niche parfumériu. Tento krát v Bratislave...​​
7. 9. 2015
1907:
Slavnostní otevření nového butiku v Bratislavě...
O odvážné paní Evce Škovranové už jsem tu psala. Od té doby se mnoho změnilo. Paní Škovranová pracuje na druhé řadě svých vůní a butik 1907 v Košicích rozšířil své portfolio na cca 30 niche značek, včetně takových skvostů, jako je třeba Nabucco.
5. 9. 2015
Príbeh parfumov ožil aj v Bratislave:
Nový butik Terasse ẚ St-Germain
Doslova raj parfumov – aj tak by sa dal nazvať nový butik s názvom Terasse ẚ St-Germain, ktorý pred niekoľkými dňami slávnostne otvorili v priestoroch bratislavského Radisson Blu Carlton Hotela. Ponúkajú v ňom prestížne francúzske parfumy Niche, ktoré sú svojím spôsobom jedinečné a určené pre dámy a mužov, ktorí nechcú kráčať s davom a hľadajú originalitu.
13. 8. 2015
Príbeh Slovenky, ktorá vyrába vlastné parfumy:
Ako jedinej sa jej podarilo dostať medzi francúzsku elitu Niche
Dostať sa medzi elitu parížskej elegancie sa nepodarí len tak hocikomu. Obzvlášť v oblasti parfumov, na ktoré sa kladú vysoké nároky. Tí, ktorí to dokážu, sa zaradia do Niche sveta. Majiteľke parfumérie 1907, Slovenke Eve Škovranovej, sa to však podarilo. V rozvoňanej predajni nám porozprávala o tom, kde a ako sa rodí takýto sen, ktorý sa jedného dňa zhmotní do reality...
26. 5. 2015
1907:
1907, perfumes "ultra-nicho"
Vuelvo hoy y pido disculpas a todos lo que me habéis seguido y esperado de alguna forma un nuevo post que no acaba de llegar. Hoy vuelvo con buenas intenciones...
13. 3. 2015
Na špičkách:
1907 – Ambrette
Ráno ju budí bolesť. Dookola deň ako deň. Bez nej by to už ani nebolo ono. Presviedča telo, že musí vstať a ísť, že nie ono, ale hlava ma posledné slovo. Nie je to práca, je to láska. Láska, ktorá začína skoro aby jej v najlepších rokoch dala kopačky, keď už nebude spokojná s jej telom. Snaha o dokonalosť aj za cenu sebazničenia.
28. 12. 2014
The best perfumes of 2014:
The overview is here
1907 Jasmine is maybe the most rounded composition of 1907 brand. Jasmine is usually very often and already seen topic in the world of perfumery, but there was no more beautiful jasmine than this one. The beauty of this Jasmine is not actually in the jasmine itself but in the nice floral bouquet that is very classic and very elegant. It is utterly feminine with sweet tones and powdery effect.
25. 11. 2014
Interview with a niche brand 1907:
meet the new brand
In last article you had the opportunity to read my impression and my opinion about the new perfume brand launched in Slovakia and city of Kosice. The house 1907 is run by, I have full liberty to say, charming Evka Skovranova whose dreams are coming true and she is the one who answered the questions. This time, you have the opportunity to read their story and what 1907 actually is. I would not like to prolong it, so I will let you to enjoy reading.
26. 10. 2014
There is a new perfume brand in our neighbourhood…
...but this one is coming from Slovakia - 1907
I recommend you to forget for the moment the traditional perfume brands that are coming from the Western Europe and from traditional places such as France, Italy and United Kingdom. The one should pay the attention now to the Central Europe and the small country of Slovakia. Maybe Slovakia doesn't fit to be a country of the perfume world to some, but I would like to tell you a little story from history Actually, it was the Central Europe that was the source of the modern perfumery (maybe?) because the first formulas were created there. Hungarian Water - the first scent that used the alchocol was for the Ungarian queen Elisabeth. Aqua Admirabilis by the monks of Florence was conceivied in the base of Alps and what is most important, in the 1907, the first Cologne water was made in Koln by Johan Maria Farina. Eau de Cologne is still produced in Koln by te 8th generation of the Farina family. The most famous users were Napoléon Bonaparte, Gandhi, Vittorio Emanuelle ll., Princess Diana... After all, maybe we can talk about the fragrant heritage of the area from where 1907 perfume brand is descending from. Second important thing is that Karlovi Vary were famous for their baths and that is prety close to Kosice, the home of 1907.
19. 10. 2014
Svetová výstava niche parfumov na Slovensku:
,,Niche parfumy vyhľadávajú tí, ktorí sa chcú odlíšiť a chcú voňať inak"
Niche parfumy sú opakom masovej výroby parfumov a majú obmedzenú klientelu .Na prvom mieste vo výklenkovej parfumérii je umenie a kreativita, presne tak, ako to je v ktoromkoľvek  inom druhu umenia. Niche parfumy sú považované za rýdzo exkluzívne,  sú pečaťou luxusu, výnimočnosti a mimoriadnych exluzívnych kvalít. Vyrábajú sa v pomerne malých sériách s použitím vzácnych zložiek, preto sú unikátne a nie je ich vidieť všade. Väčšinou sú postavené tak, aby boli atypické.
15. 10. 2014
Vôňa zo zlata:
Flakóny s diamantmi a ingrediencie z rýdzeho zlata
Niektoré parfémy stoja v prepočte viac ako ojazdené auto. Sú však jedinečné, špecifické a vo svete ich poznajú pod názvom „niche“. Začali ich vyrábať aj na Slovensku. V Košiciach. Niche parfumy sú opakom masovej výroby, dostanete ich v limitovaných sériách, v mnohých atribútoch má ich výroba blízko k umeniu...
4. 3. 2018
FORBES. Svetový magazín o úspechu, biznise a bohatstve.
Do flakóna vloží miesto či emóciu. Jej niche parfémy sa vypredali aj v Paríži.
Eva Škovranová pôvodne vyrábala mydlá, aby sa o niekoľko rokov neskôr stala prvým človekom zo strednej Európy, ktorému sa podarilo presadiť sa vo svete niche parfémov. Dnes jej vône predávajú aj v najvychýrenejších parfumových destináciach a fanúšikov si našla na celom svete...
​​
25. 6. 2017
HN Style: Slovenka vyrába exkluzívne vône.
Slovenka Eva Škovranová vyrába exkluzívne vône za stovky až tisícky eur. Patrí tým do elitného klubu.
Boli ste už na ochutnávke vôní? Ak nie a chceli by ste, zabudnite na tradičné parfumérie v obchodných centrách. Zamierte medzi parfumérov najvyššej kategórie a dostanete mimoriadny zážitok.​..​

31. 10. 2015
PLAYBOY 11/2015
Vône plné príbehov.

​Značka 1907 je prvou stredoeurópskou značkou, ktorej sa podarilo preniknúť do vôd svetovej parfumérskej elity. Dostala sa na poličky exkluzívnych niche parfumerií v Paríži a iných európskych metropolách a zároveň do povedomia parfumových fajnšmekrov. Majiteľka značky Eva Škovranová nadviazala na rodinnú tradíciu výroby kozmetiky a parfumov, ktorú započala jej babička na grófskom dvore. Pod značkou 1907 vyrába vlastný rad 11-tich parfumov a spolupracuje s majstrami parfumérmi z celého sveta. ​

7. 9. 2015
Voňavý ostrov splněných přání uprostřed Bratislavy:
Společnost 1907 má ve znaku zlatou lilii.
V samotném centru Bratislavy, na Hviezdoslavovom námestí, takřka pod vlídným dohledem básníka Pavla Országna Hviezdoslava, který tu v nadživotní velikosti zadumaně shlíží na ruch pěší zóny a historickou budovu opery Slovenského národneho divadla, se objevilo místo, jež by si neměl nechat ujít žádný milovník parfémů.
6. 9. 2015
Moderný svet:
Niche parfémy sú určené pre tých, ktorí hľadajú originalitu
Slovo niche (niš) v preklade znamená výklenok, alebo tiež ojedinelý či mimoriadny. Presne také tieto parfémy sú – mimo hlavný prúd. Určené pre fajnšmekrov, ktorí nechcú kráčať s davom a hľadajú originalitu. Svoj niche parfém má kráľovná Alžbeta, španielsky kráľ Juan Carlos či Barack Obama, ale i Madonna, Angelina Jolie, Leonardo di Caprio a mnohí ďalší.


 
5. 9. 2015
Niche parfém:
Príbeh vo flakóne
Ak raz vyskúšate vôňu takzvaných niche parfémov, už vraj nebudete chcieť inú. Sú nákazlivé, krásne, dokonale prepracované a originálne. Za ich exkluzívnou individualitou stojí konkrétny tvorca či parfumérsky dom, tajomná receptúra a osobitý príbeh.
4. 8. 2015
Za parfémovými poklady se vydejte do Košic!
Butik s parfémy 1907, perla východního Slovenska
Paní Evka Škovranová, majitelka obchodu a zároveň i nové stejnojmenné parfémové značky mě už dávno zvala, ať se přijedu do Košic podívat. Využila jsem tedy příležitost strávit víkend v Tatrách, a přijela jsem se na ten zázrak podívat osobně...
8. 5. 2015
Nespútaný:
1907 – Pine
Pod nohami mu bubnujú vlny. Narážajú do pilierov dreveného móla po ktorom kráča. Za ním kamenná pláž a malebné píniové háje, pred ním len modré nekonečno. More a nebo. Vo vlnách sa hojdá drevená jachta. Lano, ktorým je spojená s mólom prerušuje spojenie. So slnkom v tvári vyráža na korábe slobody, s kormidlom pevne v rukách  v ústrety šírkam a diaľkam pred ním.
10. 1. 2015
Dobre okorenený život:
Aké to je postaviť sa mimo radu?
Žijeme si svoje životy ako vládzeme a vieme. Produkujeme haldy nápadov, ktoré sú ničím ak im nedarujeme život. Ale ruku na srdce, koľkí máme gule postaviť sa na okraj a skočiť? Vždycky sme príliš mladí, príliš starí, príliš neskúsení, príliš zaneprázdnení...proste príliš. No sú ľudia, čo majú limity a hranice úplne inde.
2. 12. 2014
1907:
Jak voní Košice
Neuvěřitelné se stává skutkem. V bývalém východním bloku se nám množí niché značky. Koneckonců, tradice by tu byla. Už od Romany víte, že první moderní (tj. na lihovém základu postavená) vůně, předchůdkyně slavnější kolínské, byla maďarská Eau de Hongrie. Ta ovšem měla jednu výhodu oproti dnešním, bylo možno ji používat jak zevně, tak i vnitřně. U těch dnešních, ani těch „zaručeně přírodních“ bych to nedoporučovala.
27. 10. 2014
Relácia Čerešnička 20. 10. 2015:
Svetová výstava niche parfumov
24. 10. 2014
Voňavá výstava prináša do Košíc unikátne kúsky:
Počuli ste už o niche parfumoch?
Niche parfumy sú alternatívou k masovej výrobe parfumov a majú obmedzenú klientelu. Pri ich výrobe je na prvom mieste umenie a kreativita, sú pečaťou luxusu a kvality, pretože sa vyrábajú len v malých sériách s použitím vzácnych zložiek. Tomu zodpovedá aj ich cena. Za flakón špeciálnej niche vône zaplatíte zhruba od 89 eur až do závratných 125-tisíc eur. To sú však už parfumy v umeleckých flakónoch, zdobených diamantmi, zlatom a platinou. Ročne sa ich vyrobí len pár kusov.
17. 10. 2014
Výstava svetových exkluzívnych vôní na Hlavnej ulici:
Niche parfumy sa vyrábajú len v obmedzených množstvách
V predajni na Hlavnej ulici vystavuje od dnes pre verejnosť 12 svetových výrobcov svoje exkluzívne vône.  Predstavila ich Renata Faizutdinova, majiteľka luxusnej predajne niche parfémov v Paríži: „ Produkt musí byť nezávislý, nemôže za ním stáť žiadna veľká skupina, či marketing. Dôležitý je umelecký koncept, čo chce výrobca ľuďom povedať, čo nové chce priniesť. Tretím výberovým kritériom je osoba, ktorá stojí za značkou. Nehľadáme niekoho, kto chce zarobiť veľa peňazí, ale toho, kto dá do parfumu kúsok seba.“
16. 8. 2014
Francúzski „Nosi“ predstavili Niche parfumy:
Svetová výstava luxusných niche parfumov v Košiciach
Penelope Cruiz, Angelina Jolie, Brad Pitt. Všetky kráľovské európske rodiny ale i Vladimír Putin a mnohí ďalší sú užívateľmi týchto žiadaných parfumoch, ktoré nenájdete v žiadnych bežných obchodoch. Sú opakom sériovo vyrábaných vôni a tak ich môžete dostať len  špeciálnych Niche domoch. V Košiciach môžete ovoňať ale si aj kúpiť luxusný Péche Chardinal za 1200 eur. Niche parfumy stoja od 89 eur až po 125 tisíc eur. To sú už parfémy v umeleckých flakónoch, zdobených diamantmi, zlatom a platinou. Ročne sa ich vyrobí len pár kusov.